حتما می دانید که آداب دست دادن، غذا خوردن و حرف زدن در جمع در هر فرهنگی ممکن است متفاوت باشد. اما بسیاری از اصول هستند که تقریبا در 90 درصد فرهنگ ها مشابه اند. ما در این مطلب اصول مشابه که چه درایران یا هر کشوری یکسان می باشد را به شما یاد می دهیم. به این نکته مهم دقت کنید که هر وضعیتی آداب متفاوتی می طلبد، مثلا آداب ایمیل زدن، آداب رفتار کاری، آداب رفتار دوستانه، آداب گفتار بیزینسی و … اما در اینجا ما وضعیت هایی که همه با آنها درگیرند را آموزش می دهیم.

ØÙ?Ù?Ø²Ø Øداب Ù?ØاØرت

بخش اول: آداب صحیح دست دادن

تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی شخصی را برای اولین بار ملاقات می کنید چه رفتاری باید از خود نشان دهید؟ آیا باید شما اول دستتان را به سوی او دراز کنید یا باید منتظر باشید طرف مقابلتان اول پیشقدم شود؟ این ها سوالات مشترکی هستند که که اکثر افراد در ذهن شان دارند.

روش مناسب و صحیح دست دادن، اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که ایجاد یک حس اولیه ی خوب در بسیاری از موقعیت های اجتماعی و شغلی، ضروری است. ترکیبی از زمان بندی مناسب و تکنیک صحیح، شما را در چشم کسی که با او دست می دهید، بالا می برد.

دست دادن با یک شخص، به شما این فرصت را می دهد تا حس صمیمیت و دوستانه خود را به او منتقل سازید فرقی ندارد او همسایه شما باشد یا شما در حال آغاز شغل جدید تان باشید. پیش از اینکه با افراد غریبه دست دهید، قبل از آن، روش صحیح دست دادن را با خانواده و دوستانتان تمرین کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر افراد در ابتدا شما را از نحوه دست دادنتان قضاوت می کنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که دست دادن شما، اعتماد به نفس و شخصیت خوشایندی از شما به او نشان دهد. موقعیت هایی که باید دست دهید:

  • معرفی اولیه
  • مصاحبه شغلی
  • دیدن کسی که مدت زیادی است که او را ندیده اید
  • احوال پرسی با میهمانان زمانی که شما میزبان هستید
  • احوال پرسی با میزبان زمانی که شما میهمان هستید
  • هنگام خداحافظی با دوستان یا همکارانتان
  • هنگام دیدار با اعضای خانواده تان
  • هنگامی که شخص مقابل دستش را به منظور دست دادن، به سمت شما دراز می کند

.

توضیحات بیشتر را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

آموزش تصویری آداب دست دادن، غذا خوردن و حرف زدن در جمع


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها